VEGAN PROTEiN

För mig har protein blivit himla viktigt, i och med att jag behöver det med all min styrketrÀning! MÄnga kommenterar alltid och frÄgar alltid om det inte Àr svÄrt att styrketrÀna som vegan. Ni vet den klassiska frÄgan "varifrÄn fÄr du ditt protein?". Protein Àr inte ett dugg svÄrt som vegan, trots vad alla tror. Tillexempel sÄ fÄr jag mitt extra protein hÀrifrÄn, alltsÄ ett kosttillskott. För att det krÀvs med de muskelbyggande mÄlen jag har. De veganer som bara vill trÀna för att hÄlla sig i form, eller inte trÀna alls, kan hitta sitt protein till exempel hÀr:
 
 
#1 - - Alice:

Jag förstÄr inte vart den dÀr myten kommer ifrÄn riktigt, det Àr ju sÄ sjukt lÀtt att fÄ i sig protein Àven nÀr en inte Àter kött. Förutsatt att en Àter enligt en vÀl balanserad kostcirkel sÄklart, men det gÀller för alla oavsett.. ^^
SÄ svÄrt kan det vÀl ÀndÄ vara att lÀsa pÄ lite, eller?

Svar: Exakt! Faktum Àr att om man lÀser pÄ lite och lÀr sig vad man behöver Àta, sÄ förstÄr man ganska snabbt att du som vegetarian/vegan har lÀttare att fÄ i dig mer protein och viktiga mineraler och vitaminer Àn de som Àter animaliska produkter! ^^
Bunny