iT ALWAYS ENDS

(inlÀgget innehÄller inga spoilers)

SÄ mycket kÀnslor just nu. LÀste ut boken pÄ ingen tid alls. Det Àr ju ett script och alltsÄ enbart dialog och gÄr mycket fort att lÀsa. Det hÀnde sÄ mycket grejer! Jag vet inte om jag kan sÀga vad jag tyckte eller upplevde, för jag kommer behöva motivera mig med hÀndelser ur storyn, och jag vill att ni alla ska fÄ uppleva det hÀr i er egen takt.Jag kÀnner i alla fall inte att den hÀr storyn pÄverkade varken postivit eller negativt, magin försvann inte och ingenting revs upp eller blev förstört. Upplevde det inte heller som en fortsÀttning, utan mer som ett besök och en chans till att fÄ se hur de har det nu förtiden! Ni som har lÀst den, eller kommer lÀsa den fÄr mer Àn gÀrna prata om den med mig i kommentarerna i detta inlÀgget (please do, jag mÄste prata om det!!)  Ni som Ànnu inte lÀst behöver inte kika bland kommentarerna ^^
#1 - - Evelina:

HÄhÄhÄ, lÀste ut den igÄr. Vet inte alls vad jag ska tycka?! HÄller dock med dig om att jag inte heller ser den som en fortsÀttning.

Älskade att Al hamnade i Slytherin och blev vĂ€n med Scorpius men hade rĂ€tt svĂ„rt för detta med "Hade Voldemort ett barn?!?!" grejen. KĂ€ndes vĂ€ldigt fanfiction-igt.

Svar: Jag har svÄrt med hela Voldemort-grejen? Lite besviken, Àrligt... Hade förvÀntat mig nÄgot annat, kÀnns lite trÄkigt att de gÄr tillbaka i tiden och tar fram samma problem igen liksom.
Lite som i den nya Star Wars filmen, vilket egentligen var samma som alla de andra filmerna, en ond kille och hans dödsstjÀrna liksom.

DĂ€remot SÅ hĂ€rligt att liksom fĂ„ hĂ€lsa pĂ„ gĂ€nget, Ă€ven om man inte direkt fick nĂ„gon detaljera inblick i hur de hade det :) Albus och Scorpius var ju hur goa som helst! Och vilken fin stund man fick med Snape ocksĂ„?! <3 Och och och bĂ€sta av allt, nĂ€r Harry fick sĂ€ga ifrĂ„n pĂ„ skarpen till Dumbledore hur han kĂ€nde. GrĂ€t som en bebis.
Bunny

#2 - - Evelina:

Jaaa, jag med. Och detta med att Cedric hade en sÄ stor roll i det hela förvÄnade mig. NÀr dem Äkte tillbaka i tiden andra gÄngen och han blev TOK-OND och mördare endast för han blev förödmjukad. Det kÀndes vÀldigt ooc för honom.

Tyckte ocksÄ att dem hintade pÄ en relation mellan Scorpius och Al. Tyckte det var skittrÄkigt att dem inte gick hela vÀgen med det. Det hade varit fint av dem att ha en öppen gay relation i serien. IstÀllet skulle dem skjuta in att Scorpius var intresserad av Rose? Tyckte det kÀndes riktigt krystat.

Men jaa, Albus och Scorpius var verkligen on point! Gillade verkligen deras personligheter. Dem var nÀstan exakt som jag förestÀllt mig dem.

Tyckte dock inte om scenen med Dumbledore och Harry. Den flöt inte pÄ sÄ bra, methinks, men det kanske funkar bÀttre nÀr man ser den pÄ scen? I dunno.

Svar: Eller hur, var kom Cedric ifrÄn? Verkar sÄ sjukt lÄngsökt. Finns ju massor med andra grejer man kan skylla pÄ för att Äka tillbaka i tiden?
Tyckte ocksÄ dom vart helt mysiga med varandra, jag hade hela tiden ett litet hopp om att det skulle hÀnda nÄgot! Men man kan ju fÄ vÀlja sjÀlv hur den sagan slutar ^^

HÄller med dÀr, det var svÄrt att sÀtta sig in i det dÄ man lÀste, men just nÀr han fick ur sig sin frustration över att han kÀnt sig ensam och övergiven hela sin uppvÀxt, just den raden. SÄ skönt att lÀtta pÄ det trycket liksom! :D
Bunny