"HÖSTLiSTA"

Vad shoppar du mest i höst? Halloween-stuff! Since it's the season. Annars shoppar jag inte sÄ mycket pÄ hösten, brukar spara all shopping till mellandagsrean sedan!

Vad ser du fram emot i höst? Fira min och mitt hjÀrtas ettÄrs-dag, Halloween och Halloween-fest, och förhoppningsvis sÄ blir vÄrt kök renoverat i höst!

Gör du nÄgon förÀndring med ditt utseende inför hösten? No, I'm looking as flawless as usual!

Vilket plagg gör den perfekta höstoutfiten? Den lÄngÀrmade klÀnningen, hÀr Àr nÄgra fina frÄn Nasty Gal:

 
Med vilka spenderar du en regnig höstdag med & vad gör ni? Med min Mr Handsome. Vi ser pÄ film, eller spelar spel, spoonar, Àter massor med godis och god mat. 

Favorit sminkprodukter inför hösten? Allt som Àr svart! Och rött lÀppstift, faktiskt mer nu Àn under sommaren. 

Höstpyntar du ditt hem/rum? I do, gÀrna med massa fina smÄ pumpor, och lite glittriga skelett. Kom ihÄg att allt blir tio gÄnger bÀttre med glitter!

Vad Àr det bÀsta samt sÀmsta med hösten? Det bÀsta Àr vÀdret och det sÀmsta Àr vÀdret, haha. VÀdret Àr bÀst dÄ det Àr isande kallt och strÄlande sol och alla höstlöv liksom glöder, dÄ diset ligger kvar i trÀtopparna och det prasslar under skorna dÄ man Àr ute och gÄr. Det bÀsta med vÀdret Àr dÄ det Àr tÀt dimma och regnet smattrar mot fönsterrutorna dÄ man Àr inne och myser under filtar. Det sÀmsta med vÀdret Àr dÄ det regnar nÀr man gÄr ut och man blir blöt blöt blöt, och all storm som hÀrjar hedjlöst i skÄne frÄn oktober till mars, typ!


Kommer du klÀ ut dig till Halloween? SÄklart, har köpt dyra props iÄr!


Favorit nagellack i höst? Svart, alltid svart. 


Dricker du nÄgot speciellt i höst? Kanelté med Oatlys chaidryck i, det Àr föör gott!

Beskriv din höst i tre ord: Mysig, inspirerande och vacker.

Hur höstmyser du? Kryper ihop under tusen filtar i soffan, omringar mig med levande ljus och blir hysteriskt skrÀmd av mina skrÀckfilmer. 

Dina 3 bÀsta hösttips - alla kategorier? Ha alltid med dig en stor fluffig halsduk, se till att ha ett stort lager stearinljus hemma, och ha nÄgon att hÄlla i handen under skrÀckfilmerna.

Hur ser din höstoutfit ut? Den Àr svart. Svart kort klÀnning, overknee socks eller overknee boots. Stickad tröja och fluffig halsduk!


TBT last Halloween. 

Vad har du pÄ TO-DO listan just nu? Pussa Mr Handsome, Halloween-pyssel och massa kak och bröd-bakning tÀnkte jag!

BÀsta musiken för regniga dagar? Min nya favvospellista pÄ Spotify som heter Southern Gothic!


Vilka serier rekommenderar du att följa?
 Netflix's nya serie Scream! Blev vÀldigt postivit överraskad! Och sÄ tycker jag Under the Dome, och Hannibal (som jag sjÀlv mÄste kolla ikapp pÄ!) och sjÀlvklart American Horror Story som började igÄrkvÀll!

Vad Ă€r den höstigaste matrĂ€tten? Äppelpaj, haha!

Hur förbereder du dig för vintern? Köper en ny vinterkappa tÀnkte jag. 

Vilka taggar du? Alla som Àlskar hösten! 
#1 - - Sanna:

SÄ cool outfit förra halloween! :)

Svar: Tack! :D
Bunny

#2 - - emelie✝ ӎіѕѕ Ⓝ і G H T F U Я Y ✝:

för denna ska jag göra! ;D

Svar: Please do! :D
Bunny

#3 - - Mirano:

Ă…Ă„h, klĂ€nningen med snörning Ă€r ju för snygg! <3

Svar: AlltsÄ verkligen!
Bunny