† ALL LiVES MATTER

IgĂ„r hade jag en sĂ„ndĂ€r Ă„ngest och panik över hela mĂ€nskligheten-dag. ÖvervĂ€ldigades av historien om lejonet Cecil och bĂ€garen liksom rann över, nĂ€stan helt hystersikt som en vulkan under utbrott. Panik sĂ„dĂ€r sĂ„ man inte vet vart man ska ta vĂ€gen eller vad man ska ta sig till för att man Ă€r sĂ„ arg och ledsen över hur vĂ€rlden ser ut och det finns liksom inget sĂ€tt att slĂ€ppa ut de kĂ€nslorna. Jag vet inte hur jag ska sĂ€tta ord pĂ„ hur upprörd jag Ă€r över alla hemska och korkade beslut som sĂ„ mĂ„nga mĂ€nniskor ogenomtĂ€nkt tar varje dag. Beslut som resulterar i att oskyldiga liv, djur och mĂ€nniskoliv, skadas och oftast till och med slĂ€cks. 

Bild: Caitlin Hackett

Det kĂ€nns hemskt att Cecil blev brutalt, lĂ„ngsamt och plĂ„gsamt dödad för nöjes skull men jag hoppas inte han dog förgĂ€ves. För just nu har flera tusen mĂ€nniskor fĂ„tt upp ögonen för den hĂ€r sortens aktiviteter och det pĂ„gĂ„r just nu en vild protest, vilket Ă€r jĂ€ttebra! Även om jag personligen tycker att det Ă€r en lĂ„ng vĂ€g kvar till vad som Ă€r rĂ€ttvist för djuren. Men det Ă€r det smĂ„ stegen som rĂ€knas och snart blir de förhoppningsvis bara större och större. 
 
#1 - - Cookiecat - RödhÄrig gamerbrud:

Ja, bĂ„de sjĂ€lva hĂ€ndelsen och debatten den vĂ€ckt har verkligen fĂ„tt mĂ„nga att inse hur mycket vĂ€rde djuren har, bĂ„de för andra och sig sjĂ€lva. Vila i frid Cecil. ♄

Svar: Precis <3
Bunny

#2 - - Mirano:

AlltsÄ, jag Àr sÄ trött pÄ mÀnskligheten att jag egentligen inte ens orkade bli arg. TÀnk dig att du Àr fly förbannad, men helt jÀkla tom inombords. Lite sÄ kÀnner jag mig just nu.. :(

Svar: Exakt :(
Bunny