iT'S THE MOST WONDERFULL TiME OF THE MONTH

Oavsett hur bra koll man har pÄ sin menstruationscykel med tusen olika menstruationsappar man kan ha, sÄ Àr man alltid lika förbannat oförberedd pÄ den frukansvÀrda mensvÀrken! Kan man sjukskriva sig för detta? I can't moooove!



 
Det Àr verkligen tretusen miljoner gÄnger vÀrre nÀr kroppen börjar fatta att man inte lÀngre Àter sina piller, och mensen blir 100% pÄ riktigt, men pÄ allvar, hur kan man glömma bort den hÀr smÀrtan, var enda gÄng? Uuuuwwwh! NÀ ingen sjukanmÀlan hÀr inte, har stoppat i mig alla vÀrktabletter jag kunde hitta hÀr i huset, mÄste till jobbet och ikvÀll mÄste jag pÄ lÀgenhetsvisningar. Alla tips pÄ överlevnad mottages tacksamt! 
#1 - - Kitten:

Önskar jag hade tips men jag har sĂ„ pass illa sĂ„ jag ej kan sitta upp knappt första dygnet :/ SĂ„ jag blir sjukskriven haha...Men vĂ€rme om det gĂ„r, jag har en vetekudde pĂ„ kontoroter eller virrar en filt omrking mig, brukar lĂ€tta upp det lite grann!

Svar: Mmm, jag har vÀrme och filt och stickade tröjor, och förhoppningsvis inget att göra idag sÄ ska kura ihop mig till en boll och ligga pÄ soffan hela dagen!
Bunny

#2 - - Kitten:

"kontoroter"...haha morgonstavning assÄ xD

Svar: BĂ€sta idag :D
Bunny

#3 - - Alice:

Första dygnet Àr alltid ett jÀvla helvete för min del, om jag inte hinner slÀnga i mig en vÀrktablett ungefÀr en halvtimme innan mensvÀrken börjar komma... Skulle jag rÄka fÄ i mig en vÀrktablett liiite för sent sÄ ligger jag sedan helt utslagen i soffan/sÀngen/pÄ golvet i flera timmar efterÄt. Dessutom sjunker mitt blodtryck nÄgot förbannat vi tillfÀllen som dessa, du vet, bara för att göra saken vÀrre... Och jag tycker faktiskt att det Àr helt okej att stanna hemma frÄn bÄde skola och jobb under dagar som dessa, men hey. Jag har ju jobbat hemma i över ett Är nu, sÄ vad vet jag.

AngÄende tips... En varm vetekudde pÄ magen, varma drycker och mycket blod till hjÀrnan (försök röra pÄ dig sÄ mycket som möjligt).

Hoppas du mÄr bÀttre i morgon! <3

Svar: Uwwh :( Jag brukar mÄ ganska okej efter nÄgra ipren. Och mÄr oftast sÀmre innan mens Àn undertiden! Nu kÀnner jag mig liksom extremt pigg om man jÀmför mot igÄr! ^^ Men vÀrken Àr inte att tala om... Huh!
Tack för tipsen <3
Bunny

#4 - - Twiggy Lundberg:

Tycker det Àr dÄligt att det inte finns nÄgot annat Àn ppiller som lindrar smÀrtan.. Jag har sen min första mens varit en sÄn som bara ligger och krÀks och inte kan röra mig i 3-4 dagar, och utan minsta hint. Sen jag började med ppiller har smÀrtan varit mer behaglig, men endÄ sÄ att jag knappt orkat jobba. Hoppas du mÄr bÀttre snart!

Svar: Uh jag vet, men jag fÄr inte anvÀnda nÄgot hormonbaserad p-metod just nu sÄ Im screwed :(
Bunny

#5 - - melinda emilia ♄:

Äh jag har typ samma problem sen jag inte har fÄtt ta p-piller lÀngre :( usch hade glömt hur hemskt det var eftersom mina p-piller gjorde det mycket mildare, wÀÀÀÀÀhhh!! :(

Svar: Ja ÄÄh gud.. hade ingen mens alls dÄ jag hade mina p-piller! :(
Bunny