SVAR PÅ ERA FRÅGOR!

Hur fixar du ditt hÄr?
DÄ jag inte har mina dreads i sÄ har jag det bara i en boll pÄ huvet dÄ jag jobbar, ska jag ut pÄ fest eller springa pÄ stan sÄ brukar jag tupera och fluffa upp det! Vanligtvis sÄ plattar jag det bara lite lÀtt! Ibland flÀtar jag smÄ smÄ smÄ flÀtor dÄ det Àr blött sÄ blir det sÄ fint krusigt dagen efter ^^

Vilken Àr din favoritaffÀr? 
Hm, Topshop och Nasty Gal och jag Àr Àven förtjust i Dolls Kill, för dÀr finns sÄ mycket tuffa klÀder att inspireras av! Men mest klÀder handlar jag pÄ vanliga fantastiska GIna Tricot. Och jag gör mesta delen av mina klÀdinköp pÄ hösten och vintern, eftersom jag inte klÀr mig i alla ljusa/blommiga/pastelliga klÀder som dyker upp pÄ vÄren och sommaren!

Är det svĂ„rt att gĂ„ i platĂ„skor? Hur lĂ€rde du dig?
Nej platÄskor Àr vÀldigt lÀtt dÄ sulan Àr jÀmn och det inte finns nÄgon lutning i skon som i en klacksko till exempel! Det enda man fÄr tÀnka pÄ Àr att lyfta fötterna ordentligt sÄ man inte gÄr och snubblar! 

Var Àr halsbandet (om det nu Àr ett halsband) pÄ bilden frÄn?
Halsbandet Àr frÄn Shock!

Vad kallar du din stil? 
Jag kallar den awesome, nÀ men jag vet inte, jag blandar flera olika goth-stilar, mest inne pÄ tradgoth tror jag!

Vilken fÀrg har du mer i din garderob förutom svart?
Lite Slytheringrönt (som jag sÀger tih) och lila, och nÄgra plagg som Àr svartvit-randiga! 

Vilket plagg skulle du ALDRIG ta pÄ dig? 
Det Àr nog inte en frÄga om ett plagg i sÀg tror jag, för du kan göra mycket under med ett plagg om du kan matcha och trixa rÀtt! Men det finns ju mÄnga plagg jag inte Àr intresserad av och inte alls skulle kÀnna mig snygg i, typ blommiga/rutiga/prickiga plagg. Och plagg med fÀrg pÄ, haha! 

Hur skulle din brudklÀnning se ut?

Min brudklÀnning skulle nog se ut som nÄgon av de hÀr ovanför! Har inte bestÀmt mig Àn för vilken av de hÀr modellerna som Àr bÀst! Men jag behöver ju inte bestÀmma mig Àn heller! KlÀnningarna Àr Vera Wang. 

Hur trÀffades du och din pojkvÀn?
Det var min kÀra bÀztis som försökte muntra upp mig en kvÀll under den dÀr dÄliga perioden i mitt liv, genom att berÀtta om en bra pojke pÄ hennes skola som hade fÄtt upp ögonen pÄ mig, genom facebook. För skojs skull spanade jag in hans facebook, lade till honom som vÀn och sedan blev jag inte av med honom. Haha! Vi chattade forever and ever tills jag tillslut Äkte upp till Sundsvall för att trÀffa bÄde bÀztis och honom. Sen bara var det vi! 


Vi tvÄ, hÀr har vi inte ens spenderat vÄr första timme IRL ihop, haha <3

Har din pojkvÀn nÄgra tatueringar? 
Yes tvÄ stycken, en pÄ ryggen och en pÄ benet.

Kan du visa dina tatueringar? 
SĂ„klart!


Expecto Patronum - Min första tattoo som Àr tvÄ Är gammal exakt just nu! StjÀrnorna (som Àr tagna ur tredje Harry Potter boken Àven dom!) tillkom för ett Ärsen, ocksÄ precis just nu! BÄda Àr födelsedagspresenter frÄn me to me! Den andra Àr Marilyn Mansons Spiral Heart, och den Àr underbart vacker och betyder mycket fina saker. Den Àr vÀl ett halvÄr gammal nu tror jag! 

Vilken tatuering Àr du mest nöjd med? 
Jag har ju bara tvÄ, men jag Àlskar verkligen min Harry Potter tattoo!


Har nÄgon sagt nÄgot elakt om dina tatueringar eller din stil? Hur har du hanterat det? 
Ja hela min gymnasietid var det folk som skulle skrika elaka saker om en. I don't give a fuck. Jag orkade inte sÄ jag gick bara vidare med nÀsan i vÀdret. Det Àr vÀrre dÄ folk skriker om hur bred din röv Àr, eller att man Àr ful i glasögon och att man borde gÄ skÀra sig (jo det var ytterst populÀrt dÄ jag gick i gymnasiet för fem Är sen...) Det Àr fysiska saker pÄ ens kropp de ger sig pÄ, saker som man inte alltid kan förÀndra bara över en natt, som man kan göra med en stil. DÄ ger man dom en smÀll pÄ kÀften, gÄr hem och grÄter och kommer över det! 

Vad Àr det du föll för i Harry Potter?
Oj jag vet inte. Jag började ju lÀsa nÀr jag var Ätta Är. Det var nog sÀttet den var skriven pÄ som gjorde att jag fastnade dÄ jag var liten, den var lÀtt att hÀnga med i. Nu nÀr jag Àr stor sÄ Àr det relationen man har fÄtt till alla karaktÀrer och hur varenda liten detalj i hela historien Àr sÄ fantastiskt genomtÀnkt att jag knappt ens vet hur jag ska hantera all information, haha!

Vet du var man köper Harry Potter saker och klÀder?
Jag brukar kika pÄ Tradera, dÀr kan det dyka upp massa roliga saker! Och tvÄ andra favorit stÀllen att hÀnga pÄ Àr Roliga Prylar och Sci-fi bokhandlen!

Vem i Harry Potter Àr du mest lik (personlighet)? 
Oooh vad svÄr frÄga :( Luna kanske? Lite egen, hÄller mig i bakgrunden, men finns alltid dÀr tÄlmodigt vÀntandes tills mina vÀnner behöver mig. I think! 

Beskriv din personlighet med 5 ord?
BestÀmd, beskyddande, Àrlig, kaos men ocksÄ flummig!

Vad jobbar du med?
Jag Àr konsult hos Sony Mobile och jobbar pÄ prototypsektionen, det vill sÀga med kommande mobiltelefoner! 
Det Àr vÀldigt roligt, vÀldigt hemligt, och det Àr ett "vid-behov jobb" sÄ det Àr svÄrt med arbetstid!

Har du nÄgra syskon?Ja en lillasyster som Àr större Àn jag, tihi. Just den hÀr bilden Àr enormt kul för hon ser dessutom dubbelt sÄ stor ut nÀr hon stÄr sÄ dÀr hahah! Eller sÄ Àr jag bara pytteliten, jag kan inte bestÀmma mig!

NÀr fyller du Är? 
PÄ mÄndag, den första april!

Vilka lÀnder har du varit i? 
England, Sverige, Danmark och Norrland HAHAHHATvÄ bilder frÄn vÄr London-resa förra vÄren! DSLKEFDKNBEOFKSKZKERBTA take me back!

DrömresemÄl? 
Forever and ever London London London London! Och okej det hade varit coolt att Äka till typ, Miami, LA och sÄna stÀllen med haha! Och typ Tokyo. 

Vampyrer, zombies, eller varulvar?
Hm. Vampyrer tror jag, de Àr faktiskt coolast pÄ nÄgot sÀtt! Jag tycker att zombier Àr bra för att man kan önska att alla mÀnniskor som nÄgonsin sÄrat en skulle bli förvandlade till zombier sÄ man fÄr sprÀnga skallen pÄ dom, haha! Varulvar tycker jag Àr lite trista, faktiskt, men jag har inte stött pÄ sÄ mÄnga varulvar heller... 

Vilken kÀndis skulle du helst vilja trÀffa om du fick chansen? Med kÀndis menar jag typ artist, band, eller skÄdespelare o s v :)
Först tĂ€nkte jag Marilyn Manson, sen nÀÀ Tim Burton, eller kanske Daniel Radcliffe, eller varför inte JK Rowling! Eller Matt Smith? Sen blev det tillslut som alltid; Bill Kaulitz i Tokio Hotel! För att det Ă€r Bill. Det finns liksom inget sĂ€tt att förklara det pĂ„. Eller JK kanske Ă€ndĂ„... ÅH!

Vilken/Vilka Àr din/dina idoler? 
Forever and ever; Marilyn Manson, Miyavi och Tokio Hotel. 

Vilka artister/grupper har du sett live? 
Tokio Hotel / Miyavi / Marilyn Manson / Backstreet Boys - de Àr de i topp fyra av favorit spelningar! 
Utan inbördes ordning (typ); Skrillex / An Cafe / The Horrors / Hardcore Superstar / Backyard Babies / ThÄström / Crucified Barbara / Alice Cooper / Aerosmith / Dead By April / Opeth / Dir En Grey / Bring me The Horizon / Simple Plan / New Kids on the Block / Laleh / Kent / Billy Idol / Markus KrunegÄrd / Oskar Linnros / S.C.U.M / fler kommer jag inte pÄ just nu haha!

Vilka festivaler har du varit pÄ? 
Inte sÄ mÄnga, jag Àr för bekvÀm och osocial av mig för festivallivet, camping and shit you know men; Peace & Love, Metaltown, Tivolirock och Sweden Rock Festival vad jag kan komma pÄ...


Ska du pÄ nÄgon festival i sommar? 
Jag tror inte det, Àven om Emmaboda och Peace & Love lockar som tusan!

Varför började du blogga?
Jag minns knappt, det var sÄ lÀnge sedan! Jag antar att jag hade nÄgot jag ville dela med mig av. Nu Àr det mest bara kul att ha en öppen dagbok och liksom se tillbaka pÄ vad man har gjort! 

Vilka bloggar lÀser du?
Denna, denna, denna och den hÀr klickar jag in pÄ dagligen, sen finns det massa tusen fler som jag inte har sÄ bra koll pÄ för dom hÀnger bara med pÄ bloglovin liksom!

#1 - - Kitten:

Harry Potter ♄

Svar: Eller huuuur <3
Bunny

#2 - - Evelina:

Ermahguurd, din HP tatuering...! *.*jag vill ocksÄ föra nÄgon hp relaterad men jag inte vad Ànnu! KÀnns lite svÄrt att vara unik inom hp tatueringar xD

Svar: Ja, det finns ju nÄgra klassiska motiv liksom :P
Bunny