SVAR PÅ ERA FRÅGOR

Jag ska snart börja gymnasiet och vet inte riktigt vad jag vill gÄ... SÄ jag undrar vad du gick i gymnasiet och vad du tyckte om det? :D
Jag gick estetisk Bild och Form. Jag hade ingen aning om vad jag ville göra (det vet jag inte nu heller haha) men jag tycker mycket om att teckna och mÄla sÄ jag tÀnkte att eftersom inriktingen du vÀljer pÄ gymnasiet inte spelar nÄgon roll egentligen sÄ lÀnge du lÀser alla Àmnen man mÄste ha behörighet i, kan man ju fÄ göra nÄgot man tycker Àr kul! Uhm ja. Jag har aldrig tyckt om att gÄ i skolan, men att fÄ mÄla mer Àn 75 % av tiden gjorde det vÀrt det.
Bild pÄ mig och en vÀn frÄn gymnasiet! Bilden Àr typ.. tre Är gammal haha.

Tycker du om mig? tithtihtihihihihi :DDD Nej men allvarligt, jag har ingenting att frÄga :D
NÀÀÀ Zoofie, jag tycker inte om dig alls! XDD

Hur ser en vanlig dag ut för dig?
Om jag inte jobbar; sĂ„ vaknar jag runt tio - elva. Tittar pĂ„ tv och Ă€ter frukost. Tumblar. Ibland tar jag hundarna pĂ„ lunchpromenad om ingen annan Ă€r hemma och gör det. Är det en tisdag mĂ„ste jag Ă„ka och skriva pĂ„ nĂ€rvarolista pĂ„ arbetsförmedlingen vid lunch typ. Sen sitter jag hĂ€r med min lilla dator i knĂ€t och bloggar och tumblar haha. TrĂ€nar pĂ„ kvĂ€llarna om jag orkar.

Favoritbloggar?
Lithium och Murderotic - just nu för att dom inspirerar mig som tusan! Absolut iiiiinte Zoofie eftersom jag inte tycker om henne hehehehehhehehe ;D

Vad anser du gör en blogg bra?
x Att man har en hyfsad synlig röd trÄd i bloggen, typ att man bloggar om mode/musik/foto. Enbart vardagsbloggar som uppdaterar om vad som hÀnder om dagarna (som oftast Àr samma sak) i varje inlÀgg tycker jag Àr trist. Det ska vara en speciell touch i bloggen.
x Att ha lagom mycket text i inlÀggen. Inte en hel uppsatts liksom. Vissa inlÀgg krÀver ju det sÄklart, men inte alla.
x Tre till fem inlÀgg om dagen, och gÀrna att man pratar med sina lÀsare sÄ de fÄr en anledning till att svara/kommentera.
x Mycket bilder! Ska du visa nÄgot som du köpt sÄ slÀng upp en bild istÀllet för att försöka förklara, mycket mer levande dÄ!
x Och videoblogg dÄ och dÄ. LÀnge sedan jag gjorde en nu...

Vad har du för framtidsplaner? Jobb/Plugga/Flytta?
Jag tÀnker inte sÄ mycket pÄ framtiden för jag har inte direkt nÄgon nutid. Efter tre Är sÄ kÀmpar jag fortfarande med att bara fÄ ett jobb, som tyvÀrr verkar vara helt omöjligt att fÄ.

BĂ€sta tv-serie?
FĂ„r n0g sĂ€ga Desperate Housewives som jag tittat pĂ„ sedan första avsnittet 2004. Gabby och Carlos Ă€r mina favoritkarraktĂ€rer i serien! Annars gillar jag Top Model, Body of Proof, Walking Dead och Äkta MĂ€nniskor, haha.
AlltsÄ Gabby jag döööör <3

Varför har du inte twitter?
Det har jag! Bunnydrug heter jag ju dÀr sÄklart. Twittrar inte sÄ mycket sjÀlv dock, borde jag göra det?

Vad Àr ditt drömyrke?
Just nu; jobba i klÀdesbutik. Jag vill sÀlja och arbeta med klÀder. TrÀffa mÀnniskor. Vara i shoppingmiljö jÀmt! Drömbutik skulle vara Vivienne Westwood i London. TÀnk att trÀffa massa sjukt coola mÀnniskor varje dag. Att jobba pÄ sjÀlva modehuset Westwood hade ocksÄ varit nÄgot i och för sig. Annars skulle drömyrket vara författare. NÀsta J.K Rowling liksom! Hehe
TvÄ bilder frÄn Westwoods vÄr och sommar kollektion.

Om du fick resa var du ville, vart skulle du resa dÄ?
Om jag fick resan betald och allt sÄnt; Tokyo. Ingen tvekan om saken. Wow liksom.

Vilken lÄt lyssnar du mest pÄ för tillfÀllet?
Oj sÄ svÄrt. Enligt itunes; Bruises av Chairlift. Annars Àr det She Will Always be A Broken Girl med She Wants Revenge. Typ den enda av flera hundra lÄtar i min telefon som jag lyssnar pÄ dÄ jag Àr ute och Äker osv.

BÀsta Ärstiden och varför Àr den det?
Tiden mellan april och september Àr den bÀsta tror jag. DÄ det Àr solsken och vÀrme. Man slipper alla hemska och obekvÀma vinterklÀder.

BÀsta boken och varför Àr den bÀst?
Harry Potter sÄklart. Det Àr svÄrt att sÀga varför jag Àlskar den hÀr serien sÄ mycket. För jag minns liksom inte vad det var dÄ jag började lÀsa den dÄ jag var Ätta Är gammal liksom. Jag bara fastnade och dÀrefter mÄste man ju sjÀlvklart se hur det slutade! DÀrefter hag jag ju vÀxt upp med serien, Äldrats tillsammans med huvudkaraktÀrerna och lÀst och funnits i den hÀr vÀrlden sÄ mycket att det liksom blivit pÄ riktigt. Och sÄ gillar jag Jo's sÀtt att skriva pÄ, det verkar sÄ vÀldigt enkelt. BÀsta boken i serien Àr FÄngen frÄn Azkaban (om man dÄ bortser hur f a n t a s t i s k den sista boken Àr!) - det var hÀr som historien liksom tog en ny vÀndning och allt förÀndrades.
Annars lÀser jag mÄnga biografier; Manson, Sid Vicious, Nikki Sixx, Nancy Spungen, John Lydon osv.

/ Det kommer ett till inlÀgg med andra frÄgor ^^
#1 - - [lisabjernhagen]:

sv: Oh, thanks a lot :D alltsÄ din blogg Àr ju grym! Har varit inne hÀr nÄgon gÄng tidigare. Men nu baske mig ska jag lÀgga den pÄ minnet ;)

#2 - - [lisabjernhagen]:

sv: Men oh vad trevligt :D jag har dĂ„ lagt till dig bland mina favoriter pĂ„ datorn! Är aldrig inne pĂ„ bloglovin sĂ„... Ingen idĂ© dĂ€r >.< hehe

#3 - - ZOOFIE:

Haha sÀr <3

#4 - - Anette:

aw. din blogg Àr ocksÄ min favvo<3

#5 - - Ragge!!:

Vilken fiiin bild du hade ;) sÄ var verkligen gymnasiet för oss :D massamassa kramar och sjÀrnor pÄ skreven ;) hahaha!