SVAR PÅ ERA FRÅGOR - MODE

De tre bÀsta plaggen i garderoben: FörtillfÀllet tycker jag extra mycket om de hÀr plaggen!
En skitsnygg vardagsklĂ€nning frĂ„n H&M. Åh helt underbar!
Min underbara flufftröja frÄn Sisters Point. Varm och snygg!
Och den hÀr Àr perfekt de dagarna jag inte kan bestÀmma mig för vad jag ska ha pÄ mig. Love it!
Kan du skriva nÄgra inlÀgg dÀr du visar upp tights osv. och vilka du tycker Àr mest prisvÀrda och bra kvalité?
Sure thing!

Om du fick vÀlja en sak att bÀra resten av livet, vad skulle det vara av klÀnning, kjol, shorts eller jeans/jeansleggings?
KlÀnning, helt klart! Om strumpbyxor ingÄr pÄ vintern hahaha!

Hur sminkar du dig till vardags?


Lite puder över ansiktet, antingen sotad svart ögonskugga eller ett tjock, matt strÀck kajal pÄ övre ögonlocket. Lite mascara (om jag kommer ihÄg det haha). Ska jag till jobbet har jag bara ett tunt lager lÀppstift, ska jag typ ut och shoppa smetar jag pÄ rejÀlt. Blodrött, helst!

Spenderar du mycket pengar pÄ smink?
Inga alls typ, jag Àr vÀrdelös pÄ att sminka mig, anvÀnder aldrig foundation och sÄnt. Köper bara lÄgpris ocksÄ, Viva La Diva dÄ det Àr det enda lÄgprismÀrket som Àr bra som inte djurtestar!

Och de tre bÀsta skorna: SÄ himla svÄrt att vÀlja bland alla skorna, sÄ jag visar de jag tycker Àr bÀst just nu!
Hohoho, ja sÄklart fÄr ni se dessa, mina Àlsklingar frÄn modekungen. Men dom Àr verkligen fantastiska!
Ett par vanliga, hederliga kÀngor. Dom jag anvÀnder mest just nu med tanke pÄ all snö. Men dom Àr ju snygga!
Och sÄ ett par klumpiga och stabila klackar till. Helt enkelt lÀttast att stapla runt i vintertid!

Favorit klÀdaffÀr?
FÄr vÀl nÀstan bli H&M va? De har alltid nÄgot till alla stilar alla sÀsonger! Om jag hade haft alla pengar i vÀrlden hade det varit Topshop.

Har du nÄgra tips pÄ bra webshops?
Nelly haha. Gina Tricot - mycket snabb leverans, trÄkigt bara att de inte har sÄ mÄnga plagg i webshopen.
Och jag Àlskar att kika in pÄ Topshop och Romwe. Och cdon - för böcker, filmer och musik!

Var köpte du din skeleton onepice?

Den Àr frÄn Shock!

Om du fick en miljon, vad skulle du göra dÄ?
Skaffa mig en lÀgenhet och inreda den sÄ den blir som hemma för mig. Svarta och vita vÀggar, vackra svarta möbler, hyllor överallt för mina skor, dödskallar och vackra tyllgardiner haha. Och sÄ skulle jag bjuda familjen pÄ semester, och dÀrefter fortsÀtta som vanligt, söka jobb och sÄ! Och skÀnka pengar sÄklart, men det gör jag redan en massa - för mig Àr det en sjÀlvklarhet.

Jag har svart och slitet hĂ„r som jag Ă€r otroligt trött pĂ„... Har du nĂ„got tips pĂ„ vad jag kan göra med det/hur jag kan fĂ€rga det? Älskar din blogg och din stil sjukt mycket! :D
Först: Tack sÄ mycket! Andra: Hur kan man tröttna pÄ svart hÄr? Hahaha! Det Àr svÄrt att svara pÄ dÄ jag inte vet hur det ser ut. DÄ mitt hÄr kÀnns slitet sÄ klipper jag helt enkelt topparna. Att bara klippa den yttersta millimetern brukar hjÀlpa för mig. Och kanske borde du lÄta bli att fÀrga det, om du fÀrgar det ofta sÄ att sÀga? Jag fÀrgar mitt var sjÀtte/Ättonde vecka ungefÀr, utvÀxten brukar bli runt tvÄ centimeter innan jag slutar hÄlla emot haha. Och sen vet jag ju inte vad för shampo du anvÀnder, men jag vill tipsa om TréSemme, det har gjort underverk pÄ mitt hÄr!

Var Àr nithalsbandet köpt?

Med lite nitar, en bit fejklÀder och en lÄsanordning (i mitt fall tryckknapp) gör man det lÀtt sjÀlv!

Var Àr vÀskan köpt?

Gjort sjÀlv! Med ungefÀr samma tecknik som halsbandet hahah!

Vilka/vem Àr din/a största inspirationskÀlla/or/förebild?
Oj sÄ svÄrt! FÄr man svara tumblr haha? Jag Àlskar verkligen att sitta och skrolla igenom massa modebilder dÀr. LikasÄ LOOKBOOK. Det har ni ju sÀkert sett eftersom jag tycker om att visa er mina inspirationsbilder dÀrifrÄn. Uhm. Vet inte om jag direkt har nÄgon förebild faktiskt. Ska ta och fundera pÄ det ett tag, kanske kan bli ett eget inlÀgg!
#1 - - Anna Damm:

Du verkar ha koll pÄ det hÀr med djurtester. Vilka mÀrken vet du anvÀnder sig av det?