VAD MÄNNiSKAN ÄN TAR SiG TiLL, SÅ ÄR Vi OERHÖRT MAKTLÖSA

Imorse stod jag och surade över att mitt tÄg var nÄgra minuter försent. Kanske skulle jag missa min buss till jobbet, och bli nÄgra minuter sen. SÄ himla störigt och sÄ himla onödigt. Dessutom började det regna, och dÄ blir ju min frisyr förstörd, och Àr jag dÄ sen hinner jag inte fixa den innan jobbet.

FÄr strax dÀrefter, precis innan tÄget kommer, ett sms om att jag ska vara glad av jag inte Àr i Japan. VadÄ dÄ tÀnkte jag. Det har varit en stor jordbÀvning i havet utanför Sendai i Japan, och det pÄgÄr fortarande efterskalv. JordbÀvningen har resulterat i en tsunami och orsakat kaos pÄ ett kÀrnkraftverk, och dödat och skadat tusentals mÀnniskor. Och dÀr stod jag och surade för tre smÄ ynka regndroppar.



Japan Ă€r ju Ă€ndĂ„ byggt för jordbĂ€vningar, och som de sĂ€ger i nyhetsinslagen sĂ„ Ă€r japaner uppvĂ€xta med övningar inför eventuella hĂ€ndelser. Även kĂ€rnkraftverken Ă€r byggda för att klara sig. Men den hĂ€r gĂ„ngen funkade inte ens det. SĂ„nt hĂ€r Ă€r sĂ„ himla lĂ€skigt, men sĂ„ himla faschinerande pĂ„ samma gĂ„ng.

Det hÀr Àr vÀl inte direkt vad min blogg brukar innehÄlla, men Japan ligger mig varmt om hjÀrtat, och sÄna hÀr saker gör alltid ont, oavsett vilken vÀrdsdel.
#1 - - Zoofie:

SÄ himla fruktansvÀrt...



Älskar Harry och Ron ovanför kommentarsrutan iaf :D

#2 - - Pyrola:

Det Àr vÀl klart att man kÀnner för andra mÀnniskor i andra vÀrldsdelar, liksom, tÀnk tragedin!



SV: till mer skoj: TATUERING! Ska den bli stor? :D