ETT ÅR SEDAN - ETT AV MiNA UNDERBARASTE ÖGONBLiCK




Att tiden gÄr sÄ snabbt. För ett Är sedan var jag uppe bland molnen just nu. Eller var jag kanske under jorden? För det var bÄde underbart och smÀrtsamt pÄ samma gÄng. Det var À n t l i g e n dags. Efter en vÀntan pÄ flera Är, sÄ skulle Bill Kaulitz, min stora förebild och inspirationskÀlla, och min vÀrmande hand under mÄnga svÄra Är, Àntligen stÄ framför mina ögon. Han skulle rÀdda mig en stund pÄ riktigt.

Och som det kÀndes dÄ jag fick syn pÄ hans skugga dÄ strÄlkastarna tÀndes bakom honom, dÄ han lurade i mörkret pÄ scenen. Nervositeten ville trÀnga ut allt av föda jag hade i min mage. Det blev uppror. Jag skrek och kunde inte andas. För hjÀrtat stod still. Helt still. (Det finns pÄ film, min reaktion dÄ jag ser Bill pÄ riktigt första gÄngen. Men det fÄr ingen se, för det ser fruktansvÀrt smÀrtsamt ut.) Han fanns under samma tak som jag. SÄ fort han klev ut i ljuset var det som om nÄn sparkade ingÄng mig igen. HjÀrtat bultade runt i hela kroppen och jag levde igen.

Och jag tycker inte det Àr nÄgon konstig reaktion alls.
Sedan 2006 var Bill det nÀrmsta jag hade. Det Àr sant. Det var bara hans röst och hans ord, och musiken som killarna skapade som spelade nÄgon roll. De har byggt upp hela jag. Under den tiden som Àr viktigast i ens uppvÀxt var det nÀrmst. StÀndigt nÀrvarande. Och Bill stod lÀngst fram, givetvis.

Mycket har hÀnt under ett Är. Tokio Hotel blir bara bÀttre och bÀttre, och de fÄr mig fortfarande att grÄta av lycka. Bill Àr inte lÀngre den som stÄr lÀngst fram, för det har min Alex gjort under de senaste 18 mÄnaderna.. men han Àr fortfarande speciell. Han Àr fortfarande min stilikon, och han Àr fortfarande den som höll mig vid liv innan Alex kom och rÀddade mig.

Det kÀnns fantastiskt att jag vet att han finns pÄ riktigt. Att jag har fÄtt vara sÄ nÀra, och se honom leva. Det kÀnns hemskt att det var sÄ lÀnge sen, bara.
#1 - - Felicia:

Det Àr en sÄn kÀnsla som ska finnas under konserter. NÄgot magikst och overkligt. Att du Àntligen fÄr se den du vill. Bli trollbunden och vara för nuet