30 DAYS OF HARRY POTTER


Uhm yes. Tillexempel fjärde filmen. Det ska finnas en till liten husalf med (Winky), som jag tycker har en betydande del i historien. Men inte ens Dobby fick vara med i filmen.. Vilket jag tycker är trist, för i boken är husalferna med typ, hela tiden! Och man får gå ner i köket på Hogwarts! Det är en sån grej som jag tyckte var spännande att läsa om och såg fram emot att få se. Men det gjorde sig inte på film tydligen och fick inte vara med..

Jag blev också så ursinning så jag grät i sjätte filmen då Kråkboet blir attackerat och brinner upp. Men hallå. Det är inte med i boken! Och Kråkboet har en betydande del i sjunde boken, då det hålls ett bröllop där, och det är där gruppen befinner sig då ministeriet faller och kriget börjar for real! Men de lyckades lösa det i sjunde filmen, och huset var tvunget att brinna ner för att få lite spänning i den ganska så actionlösa sjätte filmen.

På tal om sjättefilmen, så saknar jag många minnesbesök som Harry och Dumbledore gjorde..
#1 - - Anna:

Sv: Mihi eller hur!

#2 - - pimpXprincess:

Det märks verkligen hur insatt du är. Själv har jag bara sett en film för jättelängesen. Lär vara ettan. Minns inte ett skit, gillade den inte alls. Hehe!