30 DAYS OF HARRY POTTER (tankar om sista filmen)



Det kÀnns.. jag vet inte. Hela kvÀllen, natten och morgonen har jag kÀnt mig helt tom. Och som jag berÀttade innan sÄ kunde jag inte sluta grÄta dÄ filmen var slut. Jag grÀt tills vi var lÄngt bort frÄn biografen...

Jag vet inte... det Àr hemkst att veta att det inte kommer fler filmer.
Det gör lite att jag liksom.. inte vill se filmen igen. Förut har man alltid kunnat se filmerna och lÀngtat till nÀsta. Men detta Àr sista. Och jag vill liksom spara pÄ den. Spara pÄ magin, spara pÄ det. Jag bÄde vill och vill inte se den i 3D, dessutom.

Men jag vet ju att det inte Àr slutet. Om bara nÄgra dagar sÄ börjar ett nytt HarryÀventyr. Det kommer aldrig ta slut. Det kommer alltid finnas kvar.



Och vad tyckte jag om filmen dÄ?
Den var fantastisk. Den var verkligen bra. Just undertiden jag sĂ„g den, sĂ„ som vanligt sĂ„ blev jag sjukt irriterad pĂ„ vissa saker. Om man som jag kan böckerna utan och innantill sĂ„ vet man precis vad som hĂ€nder efter varandra. Och dĂ„ det inte blir exakt sĂ„ pĂ„ filmen... eller dĂ„ de lĂ€gger till eller tar bort saker. Åh jag blir sĂ„ sur! Boken Ă€r den bĂ€sta, sjĂ€lvklart! Men filmen var ocksĂ„ helt okej.

Favorite moment i filmen; DÄ Harry (och Ron och Hermione) kliver in i Vid-Behov-Rummet och ÄtervÀnder till Hogwarts. WOW!
HÀr grÀt jag sÄ mycket sÄ jag dog; FrÄn och med att de ÄtervÀnt, med tanke pÄ allt som hÀnder dÀrefter. AlltsÄ sista halvan av filmen!



Ville bara sÀga ocksÄ att min blogg kommer snart att ÄtergÄ till det normala ;D
#1 - - emma:

sV: Ähh jag vet, Àlskar det linnet!

#2 - - viola:

den var sĂ„ fantastisk. Älskade kyssen mellan Ron och Hermione! Men neeej, jag vill att du ska ha en harry potter blogg :)) Ă€ndra ingenting!! haha ;) kram

#3 - - Jessica:

3D versionen var bra :) sÄ jag tycker nog att du ska se den. Annars kommer du kanske att Ängra dig.

#4 - - Timpe:

Filmen var jÀttebra, jag önskar att man kunde fÄ se den hemma redan nu. Jag blev ganska störd av omgivningens prasslande, snyftande och viskande, -ja jag syftar pÄ dig din j:la skitunge.



Jag lÀngtar redan efter Blu-ray slÀppet. Bra film ska ses i 2D.

#5 - - Johanna:

Sv; AlltsĂ„ jag trodde jag skulle grĂ„ta, men jag kunde liksom inte :( Åh vad fin den var!!

#6 - - Anna:

Jag Àr ocksÄ lite nyfiken pÄ hur den Àr i 3D :)