SÅ NÄRA - SÅ DÅLiG

Eftersom jag faktiskt Àr ett stort THfan (och detta Àr min blogg) sÄ mÄste jag fÄ skriva vad jag tycker. DokumentÀren om idoldyrkan SÄ NÀra. Det handlade om tvÄ fans som Àlskade Tokio Hotel. Jag tyckte den var vÀrdelös. Man fick inte veta varför de Àlskade bandet, man fick inte veta nÄgot om bandet. Hur kom det sig för dem att bandet blivit sÄ stort?

Man fick se tvÄ sekunder av Bill och Tom dÄ de kommer ut frÄn hotellet i Stockholm. Sen bara grÄter tjejerna. DÀrefter visas bilder pÄ deras posterklÀdda tonÄrs rum. Sen Àr tjejerna pÄ en fotbollsplan, i skolan, Àter chips och pratar lite om att Tom inte Àr samma mÀnniska bakom kameran, fÀrgar hÄret, och Äker sedan till Tyskland. De Äker till Berlin för att gÄ pÄ Madame Taussauds för att trÀffa  dockan Bill. Innan dess spenderar de timmar med att sminka sig och planera inför hÀndelsen. NÀmnde jag att det var en docka de ska trÀffa? VÀl pÄ stÀllet hÄller den ena tjejen pÄ att svimma av stress och nervositet.

De hittar ju dock inte Bill och de letar och ropar och till sist frÄgar de nÄgon som svarar att Bill inte Àr dÀr. Han Àr i Amsterdam. Och dÄ börjar de grÄta bÄda tvÄ. DÀrefter grÄter de pÄ en toalet, sen fnittrar de pÄ ett fik nÄnstans och sen sÄ diskuterar de oboy och té dÄ de kommit hem frÄn resan.

Det var bara hysteri hela tiden. GrÄt och skrik. Inget om bandet, inget om kÀrleken till musiken, inget om konserter eller konsten som bandet skapar. Inget av det som Àr idoldyrkan. Bara vi mÄste sminka oss dÄ vi ska trÀffa vaxdockan Bill. Gud vad vi Àlskar Tokio Hotel.

Min mening med dokumentÀrer Àr att man ska fÄ folk att förstÄ.
Hade jag fÄtt chansen att göra en hade jag talat om varför bandet Àr sÄ bra. Varför jag blev knÀsvag dÄ Bill smög i mörkret pÄ scenen, och varför mitt hjÀrta stannade dÄ han klev ut i ljuset. Varför vissa lÄtar fÄr mig att andas och varför vissa fÄr mig att kÀnna lugn. Förklarat varför det Àr vÀrldens bÀsta band. Talat om idoldyrkan, helt enkelt.


#1 - - pimpXprincess:

Du fÄr maila dom sÄ att dom tar med dig till nÀsta ;) hehe!

#2 - - Johanna:

Awh, söt video! ^^ Jag saknar förra Ärets konsert :(

#3 - - Anna:

Den dokumentÀren tyckte jag var trÄkig och pinsam...